desszert

Mindenmentes “tejespite” (tej, cukor, búzaliszt nélkül)

Szerelem volt első látásra, így ahogy friss -piaci- málnához jutottam, azonnal ki kellett próbálnom! 🙂 Amúgy is gyakori vendég vagyok Pocak Panna oldalán és nagy öröm, hogy úgy látom újabban kezd éledezni a bolgja. 🙂

Hozzávalók: (20×20-as formához) paleoclafuti_6588

 

13 dkg rizsliszt
5 dl kókusztej
(nálam a híg,
papírdobozos verzió!)
7 dkg nyírfacukor
(nálam picit több volt)
2 nagy tojás
1/2 vaníliarúd
15-20 dkg málna
+ csipet só (nálam)
+ 1 ek kókuszolaj

 

A tojásokat kikeverjük a cukorral, hígítjuk a tej egy részével, majd hozzáadjuk a szárazanyagokat, fűszereket és csomómentesre keverjük. Végül a maradék tejjel folyósra higítjuk.
Én az edényemet kikentem kókuszolajjal, az eredeti recept szerint sütőpapírral béleljük (talán úgy szebben tudtam volna kiszedni az edényből, de féltem, hogy nagyon beleragad).

A sütőtál aljában szétosztjuk a megmosott, lecsepegtetett málnaszemeket majd ráöntjük a tojásos keveréket.
170°-ra előmelegített sütőben, pontosan 40 perc kell neki, hogy megfelelő állagúra dermedjen.

Teljesen kihülve szeletelhető.
Engem leginkább egy sült (tömörebb) pudingra emlékeztete az állaga.

paleoclafuti_6606
paleoclafuti_6612
paleoclafuti_6611

 

Elkészítési idő: kb. 10 perc + sütés + hülés
recept forrása: http://pocakpanna.blogspot.hu/2013/08/tejes-pite-malnaval-bolonditva.html

Hozzászólás