desszert · vegán

Nyers “vegán” csokitorta

“Egész jó, ahhoz képest, hogy egészséges.”:)
Sajnos nem tudtam “szelet-képet” készíteni, mert egy összejövetelre vittem, de a kedves dícsérő szavak, bőven kárpótoltak.:)
Ez a mennyiség 6-8 főnek elegendő, de sok jó ember kevesebbel is beérte.

Hozzávalók: (18cm-es tortaformához)

alaphoz; nyerscsoki_4149
10 dkg mandula
7 dkg datolya, kimagozva
1/2 tk só

krémhez;
1 és 1/2 érett avokádó
7 dkg kakaópor (cukrozatlan)
/én csak 5dkg-ot használtam/
5 dkg kókuszolaj
10 dkg nádcukor/xilit
1 vaníliarúd kikapart magjai
csipet só

Ha lehet a mandulát áztassuk vízbe, legalább 6 órán át, majd felhasználás előtt jól csepegtessük le.  (tipp: a datolyát is beáztathatjuk fél órára)
Aprítóba rakjuk az alap hozzávalóit és addig dolgoztatjuk a gépet, míg össze nem áll egy morzsás masszává. (én raktam hozzá 2tk kókuszolajat is)
Folpackkal bélelt tortaforma aljába nyomkodjuk a “tésztát” és hűtőbe rakjuk, míg a krém elkészül. Ehhez az aprítóba rakjuk a hozzávalókat és pépesre, krémesre mixeljük. Az alapra simítjuk a krémet és fél órára a mélyhűtőbe rakjuk, ekkor szépen szeletelhető állagú lesz.

nyerscsoki_4150

 

nyerscsokitorta_4158

 

Elkészítési idő: kb. 10perc+áztatás és hűtés
recept forrása: Zizi kalandjai

Nyers “vegán” csokitorta” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. Imádtam a Csengetett, Mylord?- sorozatot (rengeteget nevettem a száraz, angol humoron), így imádom a blog nevét is, szuper 🙂 Jó blogolást és sok sikert kívánok!!! 🙂

    Kedvelés

    1. Én is imádtam a sorozatot, abban hallottam először a Wellington bélszínről és el is készítettem (a képen pulykamellből); ezért a név. 🙂
      Köszönöm szépen, igazán kedves vagy! 🙂

      Kedvelés

      1. Nagyon ínycsiklandóan néz ki! Apukám szokta emlegetni, mikor Mayble (nem tudom, helyesen írom-e a nevet) azt mondta, hogy “nem is emlékszem, mikor ettem utoljára hattyút” 🙂

        Szép estét 🙂

        Kedvelés

Hozzászólás