desszert · egyéb

Őrülten csokis torta – quinoaból

Amikor ennek a receptjét megláttam, nem hittem el, hogy működhet. Annyira brutálisan csokis, hogy gyümölcs nélkül meg sem bírtam enni. 😀

csokitortaszelet_3911

Hozzávalók: 
(20 cm-es köralakú formához)

33 dkg főtt quinoa (fekete)
1 dl tej (növényi is lehet)
4 nagy tojás
1 tk vanília kivonat
1 dl olvasztott vaj
(kókuszzsír is lehet)
15 dkg (kókuszvirág) cukor
(vagy barnacukor, édesítő)
6 dkg kakaópor
másfél tk sütőpor
fél tk szódabikarbóna
fél tk só

 

krémhez; 5 dl habtejszín (nálam feleennyi) + 20 dkg csokoládé (glutén-és cukormentes, 70%-os étcsoki például)

 

A csokoládét felaprítjuk és egy hőálló tálba tesszük. A tejszínt forráspontig melegítjük, de nem forraljuk és azon melegében a csokira öntjük. Öt perc pihentetés után alaposan elkeverjük és 1-3 órára hűtőbe tesszük.

A sütőt alaposan előmelegítjük 180°-ra. Két 20 centis körforma tepsit kibélelünk sütőpapírral.

A megfőtt álgabonát összeturmixoljuk az olvasztott vajjal. A tojásokat habbá verjük a cukorral, sóval és vaníliával. A kakaóban elkeverjük a sütőport és a szódabikarbónát. Majd a három elegyet elvegyítjük és jó alaposan összeforgatjuk. Kétfelé osztva a sütőformákba adagoljuk, elsimítjuk. 30 perc alatt megsütjük, tűpróbával ellenőrizzük.

10 perc pihentetés után kivesszük a formából és eltávolítjuk a sütőpapírt. Rácson, fejre fordítva, teljesen kihűtjük.

A pihenő letelte után a csokikrémet habverővel felverjük és ezzel töltjük össze a két tésztalapot, megkenve a tetejét is (teljesen be is lehet burkolni), majd legalább két órára hűtőbe tesszük. Én tálalás előtt egy fél órával kivettem és hagytam felengedni kicsit.

Friss málnával (és darált pisztáciával) díszitettem, ami nem csak a látványon dobott nagyot.

csokitorta_3884
csokitorta_3878

csokitortaszelet_3924

 

Elkészítési idő: kb 60-70 perc
forrás: http://www.melskitchencafe.com/decadent-chocolate-cake/

MÉG TART A JÁTÉK FACEBOOKON! GYERTEK! 😉

Hozzászólás